Programowanie z krabem
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
Programowanie z krabem
Programowanie z krabem jest wielkoformatową grą przeznaczona dla dzieci w wieku 5-6 lat. Za pomocą gier i zabaw dzieci zdobędą podstawowe umiejętności niezbędne w programowaniu. |
Nauka programowania w ruchu, bez teorii i definicji, dzięki wykorzystaniu dostępnych z zestawie materiałów może być dla dzieci ciekawa i zabawna. Przedszkolaki nauczą się współdziałania z rówieśnikami, nawiązywania z nimi relacji, eksperymentowania i rozwiązywania zagadek. Podczas zabawy aktywna może być cała grupa.
Za pomocą gier i zabaw ruchowych dzieci nauczą się myślenia analitycznego, algorytmicznego oraz umiejętności dedukcji niezbędnej w informatyce. Format gry pozwala na swobodne poruszanie się grupy. Na dywaniku dzieci mogą układać zadania-labirynty, a następnie poruszać się po nim by osiągnąć cel.
Tworząc labirynty można wykorzystać kartony z ilustracjami kamienistej plaży lub rafy koralowej, ze zwierzętami przeszkadzającymi krabowi oraz z muszlami, które są nagrodą dla kraba za osiągnięcie celu. Poruszając się po tak stworzonym labiryncie można wykorzystywać kartoniki ze strzałkami określającymi kierunek poruszania się.
Główne cechy programowania z krabem:
- Integruje grupę i pobudza wyobraźnię
- Możliwość zaangażowania wszystkich dzieci
- Tworzenie różnego rodzaju labiryntów i zadań
- Zabawa w ruchu
- Możliwość eksperymentowania i nauki na własnych błędach
Zaletą zestawu jest to, że dzieci mogą wspólnie tworzyć zadania-labirynty, a następnie prowadzić kraba do celu. Sposób zabawy w dużym stopniu zależy od wychowawcy oraz kreatywności przedszkolaków. Możliwości jest naprawdę wiele, a to wszystko może odbywać się w ruchu, z daleka od komputera.
Za pomocą zestawu można tworzyć zarówno proste jak i skomplikowane labirynty, wykorzystując zarówno przeszkody jak i zwierzęta, które mają określone pola "ataku" i na które krab nie może wejść.
W ten sposób dzieci mogą eksperymentować, tworzyć wzajemnie zadania, obserwować innych i uczyć się na błędach. Taki sposób nauki pobudza kreatywność oraz uczy współpracy. Wychowawca może przydzielać role dzieciom adekwatnie do ich możliwości.
Gra Programowanie z krabem jest nieprzewidywalna. Nigdy nie wiadomo na jakie niestandardowe rozwiązanie wpadną dzieci. Ćwiczenia dostępne w każdej z 8 zabaw są ze sobą powiązane, ale nie trzeba od razu wykonywać ich wszystkich.
Zawartość zestawu Programowanie z krabem:
- 32 elementy kartonowe do budowania labiryntów i zadań
- 8 kartonów z muszlami
- 7 kartonów ze zwierzętami
- 48 kartoników z pomarańczowymi strzałkami
- karton z postacią kraba
- Plansza do zabaw i układania labiryntów
- Interaktywna mata do kodowania krokami
- 25 kart dla 25 dzieci z miejscem na osiem naklejek-nagród
- 8 zestawów naklejek do każdej zabawy
- 25 dyplomów
- Karty pracy
- Poradnik metodyczny ze scenariuszami zajęć
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.